Dit was de boodschap van een Google-meeting die ik bijwoonde in de VASIM te Nijmegen. Google organiseerde een digitale werkplaats voor ondernemers in Nijmegen. In totaal kwamen er 1300 ondernemers op af.
‘De ideeën die je hebt, kun je enorm vergroten met internet. Met je website kun je 3 miljard mensen bereiken. Vroeger was dit voorbehouden aan multinationals, nu ook aan kleine bedrijven,’ sprak de directeur Benelux van Google.’
Ik vond het een verrassende kijk op de mogelijkheden van internet. Zo had ik er nog niet naar gekeken. De afgelopen maanden ben ik met mijn vormgever, Bas Holtzer, druk in de weer geweest om een nieuwe website te ontwikkelen. Erg leuk om te doen, omdat het me dwingt om na te denken en helder te vertellen waarom ik doe wat ik doe. En vooral het plezier dat ik beleef aan het werk dat ik doe. Nu ik weet dat ik zoveel mensen kan bereiken, is het nog interessanter. (Hoewel de Nederlandse taal van mijn site enige beperkingen in werkgebied met zich meebrengt.)
Een van de workshops bij de Google meeting ging over ‘In 7 stappen naar naamsbekendheid.’ De essentie van deze workshop was: ‘Bij iedere stap die je zet, maak je contact met de buitenwereld.’ En: ‘Mensen moeten gemiddeld 7 keer van je gehoord hebben om klant te worden’.
Het ging over usp (unique selling points), wie is jouw ideale klant en weet wat je wilt vertellen als je contact hebt met een klant. Het is goed om hier met andere ondernemers over uit te wisselen, het maakt weer scherp waar het in je onderneming over gaat.
Mijn USP?